Anleitung: Körbchen aus Korkstoff

Anleitung Nee. 1230
Op dit moment kun je niet voorbij het trendproduct kurk komen. Of het nu gaat om kurkpapier, Kurk stof of kurkleder: het veelzijdige kurkmateriaal is door zijn natuurlijke uitstraling een echte blikvanger

Natuurlijke ontwerpen zijn absoluut in trek. Naast genaaide tassen of kleren kunt u ook decoratieve objecten maken van Kurk stof. Hier kan Kurk stof gecombineerd worden met andere materialen, zoals Vilt en worden frisse ontwerpen met kurk en frisse kleuren gecreëerd

In deze tutorial laten we zien hoe je een schattig mandje maakt van Kurk stof. Hiervoor heeft u naast de Kurk stof en Vilt , een schaar, naaimachine, maskeerstift, strijkijzer, liniaal en het motiefsjabloon nodig, die u op deze pagina kunt downloaden en uitprinten
Zo werkt het

Print het motiefsjabloon uit en knip de Papier-Sjabloon uit. Stuur de Sjabloon naar the Vilt en de Kurk stof en knip het op maat

Om de materialen te kunnen verlijmen heeft u warmte en kleefvlies nodig. Gebruik een standaard strijkijzer en breng Vilt, plakvlies en kurk aan, zodat u ze gelijkmatig kunt voegen. In ons voorbeeldmandje hebben we bovendien Kantband vastgezet tussen Vilt en kurk.

Om een mandje te maken worden aan de rand van het mandje insnijdingen gemaakt met een schaar. De naaimachine wordt gebruikt om langs de rand van de kurk en het vilt te naaien met contrasterend gekleurd garen

Vouw twee randen van de mand op en overlaad de insnijdingen Kantwerk gelijkmatig boven elkaar. Zet het geheel vast met kurklijm. Bevestig de andere twee randen op dezelfde manier. Tot slot kunnen de manden naar wens worden gedecoreerd. Zo zijn bijvoorbeeld kleine houten knoopjes, vlinders, gehaakte bloemen en nog veel meer geschikt.

Tip: Maak de mand in drie verschillende maten en stapel deze decoratief in elkaar.

Dikte: 1.5 mm; L: 1 m; B: 45 cm

Unser Filz lässt sich sehr leicht kleben oder nähen und ist das ideale Material für viele Bastelarbeiten oder Dekorationen.

Der Filz aus 100% Polyester ist mit seiner Stärke von 1,5 mm genau richtig für das typische Filzbasteln. Qualität und Griff sind optimal zum Schneiden, Kleben und Nähen. Filz ist ein Material von weicher Beschaffenheit. Daher kann es bei der Filzstärke zu minimalen Abweichungen kommen.

Was kann man aus Filz basteln?
Von kleinen Handytaschen über Handpuppen, Tischsets bis hin zu kleinen Schlüsselanhängern gibt es viele tolle Bastelideen, die schnell umsetzbar sind. Ein sehr gutes Material auch für das gemeinsame Basteln mit Kindern.

L: 10 m; B: 10 mm

10 m haakband in het VBS XXL pakket.

Extra lang haaklint voor talloze handwerkjes.
Het crèmekleurige haaklint is gemaakt van katoen en is ideaal voor romantische decoraties, het maken van kaarten en nog veel meer. De breedte van het gehaakte lint is ongeveer 10 mm.

L: 90 cm; B: 25 cm

VBS Ijzer-op-vlies/klevend vlies voor toepassing met een strijkijzer.

De iron-on non-woven maakt het gemakkelijker om delicate stoffen te naaien of te borduren en stelt u in staat om uw eigen applicaties te creëren.

Voor kleding, foto's, passe-partouts, kaarten etc. Bestand tegen wassen en chemisch reinigen. Met instructies.