Miniatuur Kerststal van Quilling Strips

Anleitung Nee. 2298     Moeilijkheidsgraad: Gevorderde  Werktijden: 8 Uren

Deze kerststal is helemaal van papier gemaakt. Een mooi voorbeeld van hoe creatief mooie decoraties gemaakt kunnen worden met de Quilling techniek.

Gegolfd kartonnen basis huis

Het kinderbedje heeft de volgende afmetingen (ongeveer): L 12,5 cm, B 5 cm en hoogte 15 cm. Een strook golfkarton van 48,5 x 5 cm dient als "basiskader". Knip dit eerst op maat en vouw de naden voor het ledikant zo dat de volgende "delen" ontstaan: Basis met 12,5 cm lengte, eerste zijwand met 10 cm, korte dakhelling met 5 cm, lange dakhelling met 11 cm en tenslotte de tweede zijwand met 10 cm lengte. Lijm de uiteinden aan elkaar.

Hoe maak je het kerststalletje

Knip 2 stroken golfkarton, elk 8 cm lang en 2 cm breed, voor de wieg. Snijd in het midden van elke strook (na 4 cm) een gleuf van 1 cm en speld ze aan elkaar. Hierdoor ontstaat een klein kruisje. Stabiliseer de wieg nog meer door wat knutsellijm op de vastgespelde naad aan te brengen. Na het drogen zet je het wiegje rechtop en kleeft er kleine quilling reepjes in als "stro".

Maak figuren en ster

Voor het maken van de quilling figuren, print het motief sjabloon, leg het op de foam basis, markeer de contouren met spelden en leg er een strook papier omheen, bevestig het met ambachtelijke lijm. Draai nu kleine papierrolletjes en vul er de vorm mee. Maak naar eigen smaak ronde, ovale of verschillend gekleurde Quilling ruiten. Als alles naar tevredenheid is gevuld, smeer je de rollen in met papierlijm. Eenmaal droog, kunnen de spelden worden verwijderd.

Voor de Jezus-baby lijm je gewoon 2 papierrollen aan elkaar en plak je een klein stukje papier (als aureool) over het hoofd. Je kunt het figuurtje in het kleine bedje met stro leggen meteen nadat het gedroogd is, weer vastzetten met wat knutsellijm.
Maak de gele ster met dezelfde techniek: Stik de contouren op het schuim met naalden zodat je een frame hebt voor je quilling werk en vul het binnenvlak met quilling rolletjes. Deze kunnen worden gevormd met behulp van naalden. Zodra alles op de perfecte plaats zit, smeer je alles in met knutsellijm. Dit zal de ster bij elkaar houden. Eenmaal droog, kunnen de spelden worden verwijderd.

Palmbomen van Quilling Strips

Voor de palmbomen maakt u verschillende rollen bruin papier, lijmt u de uiteinden aan elkaar en buigt u ze tot een kleine driehoek.

Gebruik voor de bladeren groene quillingstroken. Druk de afgewerkte rolletjes aan twee uiteinden samen tot een ovaal. Buig de bladeren met spelden in vorm op de schuimstof drager en zet ze daarna vast met papierlijm.

Wanneer ze droog zijn, rangschik je de afzonderlijke stukjes tot een palmboom en smeer je alles in met papierlijm. Op deze manier blijft alles bij elkaar.

Als al het quilling-werk is opgedroogd, kun je de figuurtjes in en op het golfkartonnen bedje rangschikken en ze met knutsellijm vastzetten. Om het bedje met Kerstmis extra te laten schitteren, kleef je met hete lijm een micro LED lichtketting achter het bedje.
Gewicht: 100 g/m²; Zuurvrij; Inhoud: 500 stuks; Materiaal: Papier; L: 390 mm; B: 5 mm
Artikelnummer 723 572

Er waren nog nooit zoveel strips - Reuze XXL pakket met 500 Quilling strips voor een aantrekkelijke spotprijs.

Het pakket bevat 500 kleurrijke papierstroken in 25 prachtige kleuren. De kleurrijke papierstroken zijn 390 mm lang en ongeveer 5 mm breed.

Gebruik de Quilling techniek om ongewone decoraties te maken voor bijvoorbeeld wens- of uitnodigingskaarten. Maak kunstwerken voor uw ramen of decoratieve hangers voor elk seizoen. Er zijn geen grenzen aan je creativiteit.

Dikte: 6.5 mm; Materiaal: Karton; L: 60 cm; B: 38 cm

Gegolfde kartonnen blank, 2-flute, 38 x 60cm, met een dikte van ca. 6,5 mm in de kleur Bruin.

Dit is een blank van sterk,Golfkarton 2-flute, waarbij de fluiten aan de binnenkant zitten en de kartonnen blank aan de buitenkant glad is, aan beide zijden. Dit is een prachtige voorwaarde voor veel handwerk. Met deze basis kunnen zelfs fotoalbums, decoraties of Cadeaulabels handwerk worden gemaakt en niets staat de uitvoering van nieuwe handwerkprojecten in de weg

Materiaal: Kunststof; L: 21 cm; B: 15 cm; H: 0.8 cm

Praktische VBSquilling Sjabloon inclusief schuimrubberen onderlaag voor filigraan quilling projecten. Hij Sjabloon meet ca. 21 x 15 cm en is ca. 0,8 cm hoog

De 7 vormen in verschillende maten hebben een motief Ø van ca. 0,1 - 3 cm. Maak cirkels, halve cirkels, druppels en vierkanten, maar ook harten, driehoeken en ellipsen in verschillende maten, die gebruikt kunnen worden om delicate bloemen, dieren en figuren te creëren.

Voor creatief handwerk met kleurrijke Papieren strips perfect

Aantal onderdelen: 7; Materiaal: Kunststof, Metaal

Veelzijdige pen met verschillende opzetstukken voor uw favoriete-Knutseltechniek: reliëf Kaart ontwerp en quilten.

Deze hoogwaardige pen wordt geleverd met 6 verschillende opzetstukken met schroefdraad. Gemakkelijk te verwisselen en Papier knutselen onmisbaar.

Inhoud: Pen, Embossing bevestiging Ø ca. 0,8 mm, 1,8 mm en 3 mm, Pricking bevestiging, fijn en extra fijn, Quilling bevestiging.

Watt: 55; Hz: 50; Materiaal: Kunststof; L: 14 cm; B: 13 cm

Dit hete lijmpistool werkt zonder kabel! In de hete lijm is een verwarmingsplaat geïntegreerd.

Het hete lijmpistool kan zonder storende kabel ca. 10 minuten worden gebruikt. Daarna moet het apparaat in de standaard worden geplaatst om op te laden. Dit dient ook als oplaadpunt.

Het laadstation is een opvouwbare standaard met een lekbak. Het lijmpistool is geschikt voor lijmstiften en ook voor verfcartridges met Ø 7 mm . Het is dus niet slechts voor het verlijmen maar ook voor decoratiedoeleinden