Zijden kussenovertrekken en plaid in batik techniek

Zijde is een van de mooiste materialen voor kleding, woningtextiel en textielversiering. Met hoogwaardige zijdeverf en de juiste technieken is het niet moeilijk om de witte stof om te zetten in decoratieve unieke stukken

Hier zijn de kussenhoezen en worpen ontworpen met slechts 3 verschillende met stoom fixeerbare zijdeverven. De uitgekiende wikkeltechniek en de bevestiging in een waterbad zorgen voor fascinerende kleureffecten en patronen

En zo werkt het

Was de kussenhoezen en de zijden stof in helder water, druk ze uit in een handdoek en strijk ze droog.
Bedek het werkblad met folie.
Met natte zijdeborstels brengt u grote kleurvlakken aan in Goudgeel, Rood en varengroen op de kussenovertrekken. Laat de witte vlakken tussen de kleurvelden staan.
Draai de kussenhoes om en voeg indien nodig de kleurvlakken op de rug toe.
Tip: Gebruik een aparte borstel en waterglas voor elke kleur.
Laat de zijde drogen. Vouw vervolgens de kussenovertrekken in een driehoek en schroef ze vanuit beide hoeken vast

Vouw de gedraaide zijde een of twee keer meer en bind deze vervolgens zo strak mogelijk vast met natuurkleurige Katoengaren .

Vouw de grote zijden doek op en leg deze op het werkblad. Breng grote kleurvlakken aan met witte ruimtes ertussen, net als op de kussenovertrekken
Tip: Omdat de grote stof moeilijk te draaien is, moet de verf zo worden aangebracht dat deze in beide lagen van de stof doordringt.

Draai na het drogen de zijde strak aan, vouw deze enkele malen samen en bind hem zo strak mogelijk vast met natuurkleurige Katoengaren .

Plaats de "pakketten" in kokend water en laat ze ongeveer 1 uur sudderen. Spoel vervolgens af in koud water en verwijder de Garen .
Knijp de zijde in een handdoek en strijk deze direct droog, anders zijn de vouwen nog erg moeilijk uit te strijken slechts .
Binnenkort weer te bestellen!
Binnenkort weer te bestellen!

De hoogwaardige lichtechte kleuren kunnen met elkaar worden gemengd, waardoor u de gewenste kleuren naar wens kunt produceren. De kleuren zijn op waterbasis en hebben uitstekende vloei-eigenschappen. De zijde blijft soepel en reproduceert de kleur intensief. Na stoomfixatie zijn de zijdeverven bestand tegen wassen en reinigen. Fixatie is ook mogelijk in de microgolftechnologie. Geschikt voor alle technieken zoals contour- en aquareltechniek, voor vrij schilderen en nog veel meer.

Inhoud: 2 stuks; Materiaal: Hout, Metaal, Synthetiek
Artikelnummer 120685

Je hebt altijd al gewild Zijden beschildering zelf decoratieve zijden stoffen uitproberen en ontwerpen en maken? Met deze zijden penseelen kunt u vele grote projecten starten en realiseren. De set van 2 bevat penseelmaten 10 en 14, hun puntige vorm is zeer geschikt voor deze techniek.

De borstels liggen comfortabel in de hand, zodat ze goed geleid kunnen worden en over de stof kunnen glijden. Met deze geweldige zijden schilderspenseelen en de VBSzijdeschilderkleuren kunt u bijvoorbeeld prachtige sjaals en sjaals maken.

L: 39 cm; B: 39 cm

Help Zijdeverfkussens te ontwerpen. Geen probleem! Deze natuurlijke witte zijden kussenhoezen kunnen creatief wZijdeverforden ontworpen naar uw smaak. De kussenhoezen van 39 x 39 cm zijn al genaaid en kunnen direct worden ontworpen.

Schilder mooie kussens voor uw huis. Zeer decoratief en nobel. De kussens zijn klaar om te worden genaaid met een rits.

De zijdekwaliteit Pongé 08 is dicht geweven en de kleuren zijn prachtig intens.

Materiaal: Polyester (PES), Polypropyleen (PP); L: 39 cm; B: 39 cm

De kussensloop is een knuffelzachte synthetische vulling van 100% polyester genaaid in een kussenhoes van 100% polypropyleen.

De witte tijk meet 39 x 39 cm, ideaal voor kussens van 40 x 40 cm. Het artikel is alleen geschikt voor handwas!

De synthetische vulling is geschikt voor mensen met een allergie.

Metergoed; Gewicht: 50 g/lm; B: 92 cm

De Zijde metergoed Crêpe Satijn 12,5 is een natuurlijk wit zacht vallend doek met een mat en hoogglanzend oppervlak.

De Zijden metergoed met een kwaliteit van 50 g/m is zacht en kreukvrij. U kunt de zijden stof verven, verven en bedrukken en de kleuren van de zijdeschildering worden helder en glanzend gereproduceerd.

Crêpe Satijn zijde is ideaal voor jassen, blouses, topjes, maar ook voor kussens, feestelijke garderobes en sjaals. De zijde ziet er geschilderd en geborduurd uit als een bijzondere muurschildering.

De Zijde metergoed Crêpe Satijn is 92 cm breed.

De baallengte geeft de maximale lengte van het stof aan één stuk aan. Bestellingen daarboven worden in meerdere delen geleverd. Baallengte = 48 m.

Dit artikel is afgestemd op uw persoonlijke behoeften. Let op de afwijkende regelingen in het herroepingsrecht.