UHU

uhu logo

UHU lijmen in de bekende zwarte en gele verpakking is een van de meest bekende merkartikelen van onze tijd. UHU-lijm wordt op alle gebieden van het leven gebruikt. Of het nu op school, op de kleuterschool, in alledaagse situaties of op het werk is - mensen van alle leeftijden kennen en vertrouwen op de uitstekende kleefkracht van UHU-lijmen.

Alle producten in één oogopslag:

UHU - de lijm voor talloze toepassingen

Het begon allemaal in 1905 toen de apotheker August Fischer de kleine chemische fabriek Ludwig Hoerth in Bühl kocht.

In 1932 slaagde Augustus Fischer in de baanbrekende ontwikkeling van 's werelds eerste gebruiksklare, kristalheldere kunstharslijm. De lijm verbindt alle destijds bekende materialen. In die tijd was het gebruikelijk in de papier-, kantoor- en kantoorartikelenindustrie om producten de naam van vogels te geven. Hij koos de oehoe als symbool voor zijn producten en creëerde de UHU-lijm voor alle doeleinden als nieuw product.

Inmiddels kent iedereen de lijm van UHU in de wereldberoemde zwarte en gele buis. Door permanente verdere ontwikkeling en onderzoek worden bestaande producten voortdurend verbeterd en worden meer innovatieve producten gecreëerd. UHU heeft in haar assortiment lijmen, voor verschillende materialen, die bekend staan om hun hoge kwaliteit en prestaties.

Sinds 1994 is UHU een 100% dochteronderneming van de Bolton Group of Bolton Adhesives.

UHU Lijmen voor alle doeleinden

De beproefde universele lijm in de wereldberoemde geel-zwarte buis droogt kristalhelder op en is geschikt voor vele toepassingen op kantoor, in het huishouden of voor handwerk.

UHU Alleskleber is een betrouwbare lijm met een hoge kleefkracht en is een bewezen universele lijm.

UHU superlijm

De razendsnelle lijm is geschikt voor snelle kleine reparaties in huis, op het werk of onderweg. De UHU-superlijm heeft een innovatieve doseerpipet voor een schone, nauwkeurige verlijming.

UHU lijmpistolen

Het UHU lijmpistool is een onmisbaar hulpmiddel voor alle hobbyisten. Het pistool bereikt al snel de ideale temperatuur om vele materialen schoon en betrouwbaar te verlijmen. Zo kunt u grote kaarten, bloemstukken, zelfs kleine handwerken en nog veel meer tevoorschijn toveren.

UHU creatief

In de creatieve productlijn van de UHU heeft de UHU speciaal voor de hobbysector producten ontwikkeld. UHU heeft deze producten voor verschillende thema's ingedeeld. Zo vindt u een kleefstof voor stof, vilt & tapes en een kleefstof UHU creatief voor polystyreen & kunstnijverheidsfolie.